makeup-fashion

Alla inlägg den 1 november 2012

Av makeup fashion - 1 november 2012 18:38

VJag kom hem för typ en timma sen men bloggar nu först xD Jag e aaaas nööööjjd men tvr får jag nt lägga ut bild på mej :/ :)<3
Men det är typ lite Emo aktigt kan man säga ;)) Men nu ska jag fortsätta njuta av tv:n och jordnötsringar =]
Kram Emma <3

Av makeup fashion - 1 november 2012 14:57

tjena!! nu tänkte jag berätta lite om mig och elthon hur vi har klättrat (elr vad man ska säga...) upp till vårat mål :) vi hyrde han för typ 3-4 år sedan. då kunde han inte gallopera... klart han kunde men bara full gallop upp för en backe i skogen o sen orkade han nt mer.... det va så han har blivit riden i sin grund. inte mke dressyr men nu ska jag nt berätta hur han reds innan jag började hyra honom utan när jag fick honom :P han kunde som sagt inte mke i dressyren så jag har fått kämpa i några år... jag har flyttat runt till många olika stall o nu har vi liksom hittat rätt :D med ridhus, paddock, gräsbanor o annat!! inte så många bra uterittvägar men... vi har ridhus o det är det viktigaste för mig iaf :D jag och min kompis började rida för Camilla Gabrielsson. hon har hjälpt mig myyycket under resan!! en gg i veckan ungefär red vi för henne och då gick det la sådär om man jämför med hur han går nu... mitt mål va ju då att jag skulle kunna få ner han på tygeln och att han skulle gå i form i alla gångarter! i en lång period fick jag öva mke i gallopen mest att han skulle hålla igång... det va jätte jobbigt och svårt tyckte ju jag... men inte ger man upp så lätt!!! elr? inte jag iaf :P vi fortsatte kämpa och nu kan vi hålla gallopen jätte länge och ändra tempo utan att han saktar av o.s.v :D och det känns ju gött att veta att det är jag som har lärt han det!! och med ställningen och få ner han på tygeln va ju såklart också jättesvårt... vet nt riktigt hur jag har fått träna på det... det va ju länge sen!! men nu går han ju jätte fint i skritt o trav!! där imot har jag inte fått han o gå lika fint i gallopen... men det kommer ;) hoppningen har vart lite sådär... inte tävlat mycket men lite clear rounder sen jag flyttade hit till det stallet jag är nu!! ;) vart på lite programritter också i dressyren :) nu lämnar jag det.. ;P ibland när jag har ridit så har jag tappat tålamodet helt o hållet o kan sitta o flängrida o tycka att allt är elthons fel o.s.v hehe.. en gg ringde jag mamma mitt i ridpasset o sa att hon skulle komma så skulle vi köra tbx elthon tills hans ägare.... glad att mamma nt höll med mig!! 0 % chans att hon skulle säga "okejj, jag kommer" :D för det va ungefär den gången jag ringde som det va sista gången han gick som han gjorde!! några dagar efter så bara han släppte i bogen o hela huvvet bara sökte sig neråt och det ända jag behövda göra va att va stadig på handen och vara mjuk!!! så OTROLIGT härlig känsla!!! specielt när jag aldrig har upplevt den förut!! och den är ju ännu bättre att få veta att det är jag som har gjort hela detta jobbet!!! och OFC har ju elthon gjort jätte mycket i det hela!! utan han hade det ju såklart inte gått ;D vi har samartbetat och vart att team länge nu!! från att inte kunna gallopera och nt kunne gå i form till att aa!! motsatsen till det är ju fantstiskt!! vill inte veta tanken på att han snart inte kommer stå där i boxen elr hagen när jag kommer!!! ;( kommer va en fruktansvärd känsla att lämna honom!! jag hoppas nu verkligen att han kommer komma till ett perfect hem där nån erfaren ryttare tar väl hand om honom och inte är på gränsen för lång som jag är nu... :( det vore jätte bra om nån helt perfect tjej elr kille kunde ta över honom!! att det bara klickar !! helre det än att han bara få stå i hagen hos hans ägare hela dagarna... men det jag försöker säga med det här inlägget är att man inte bara förväntar sig att köpa en häst och att den kan allt som man ska kunna!! det är faktiskt kul o veta hur mke jobb man har lagt ner i slutet när man har nått sitt mål och det har jag o elthon gjort!! :D snart gallopen med!! :) ville också säga att jag tycker otroligt synd om elthons ägare som har misst tre hästar nästan på samma gg!! ;( först ammi som jag har fått va med o ta hand om o rida lite... hon blev väldigt gammal men va en otroligt snäll o fin häst!! ett arabiskt fullblod va hon!! man kunde lämna henne i boxen med uppen dörr när man ryktade henne!! hon va så snäll!! nu finns hon nt mer.... dom fick avliva henne på grund av nånting.... jag vet faktiskt inte... men tätt in på dog deras andra häst voggan... henne har jag bara träffat en gg men lika sorgligt ändå :( sen köpte dom en nordsvensk eftersom dom bara hade prickan kvar... nu har den tydligen också dött!! men dom fick en lite shettis som hette lill babs på köpet när doom köpte nordsvensen så nu har dom bara lill babs kvar hemme i stallet för prickan är på hästgymnasie med othila. stackare!! misst tre hästar nu :( för typ två-tre dagar sen så dog en häst som heter alle... han stod i samma satll som elthon!! hans ägare Live va jätte lessen och hästarna i stallet är inte som vanliga!! sorgligt... :( men nu ska jag baka med min syrra så hejdå ;) kommer bilder <3 kram // alice

             

Av makeup fashion - 1 november 2012 14:40

hej, nu har jag varit o ridit elthon :) en runda i skogen och på grusvägar :) han va jättefin!! Lite tittig i slutet men det får man leva med... Övade lite på att flytta honom för skänkeln och ställa han på rakt spår bara för att han skulle fokusera på annat än stenarna som ligger i diket som tydligen va väldigt farliga... -.- han va jätte mjuk i gallopen idag!! Nöjd!! :P och ofc tog jag ju lite bilder :D nästa gg jag rider (i ridhuset isf) så ska jag be mamma ta lite kort när jag rider om hon följer med :) för det är lite roligare... Jag har faktiskt redan en bild elr fler i mobilen som jag kan lägga ut ;) kram // alice <3

Av makeup fashion - 1 november 2012 13:53

Hejjsan på er!<3 Idag ska jag klippa mej o nästa gg jag ska dit ska jag göra Dip Diye :D
Kmr bli as kuul!!!! :P
Kram Emma <3

Av makeup fashion - 1 november 2012 13:36

Cola/Fanta - Cola!
Hund/Katt - Hund!
Inne/Ute - Ute!
Tv/Dator - Dator!
Mobil/Data - Mobil!
Orm/Krokodil - Krokodil!
Zebra/Häst - Båda!
Apple/Samsung - Samsung!
Byxor/Klänning - Byxor!
Delfin/Späckhuggare - Späckhuggare
Rädda Willy/Hachiko en vän för livet - Hachiko en vän för livet!
Komedi/Skräck - Skräck!
Romantik/Komedi - Romantik!
Schäfer/Cockel spaniel - Schäfer
Lejon/Puma - Lejon!
Snötiger/Snö leopard - Båda!
Varg/Räv - BÅDA!
//Emma :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards